Win het vertrouwen van de consument

Het A-merk, hét merk waar de consument jarenlang een blind vertrouwen in had. Maar waar je als A-merk vandaag de dag keihard aan moet werken. De beschikbaarheid aan informatie, de openheid van zaken van allerlei merken en de trend voor gemak en innovatieve concepten, zorgen ervoor dat de consument niet meer zonder nadenken een A-merk koopt, maar een keuze maakt op zijn of haar wensen en behoeftes. 

Hoe kun je nu via socials het vertrouwen van de consument winnen, of liever behouden.

Verplaats je in je doelgroep

Stap eens in de schoenen van je doelgroep. Van jouw (potentiële) consument. Doorloop de consumer journey en kijk waar jouw doelgroep behoefte aan heeft en wat hun wensen zijn. Nog mooier zou het zijn als je het je doelgroep zou vragen. Vraag op socials wat ze graag zien, wanneer ze jouw product gebruiken, wat ze graag anders zouden zien of waarom ze juist wel voor jou kiezen. Gebruik je volgers base op social. Zij volgen je tenslotte en zullen je graag helpen.

Vertel je verhaal

Wat is jouw verhaal? Heb je deze in kaart? En vertel je dit verhaal ook online? Of ben je eigenlijk een digitale reclame folder op je socials aan het creëren? Niets zo lastig om je verhaal te vertellen. Zit men hier wel op te wachten, is het wel interessant genoeg, laten we niet teveel van onszelf zien. Misschien, maar dit is wel wat de consument wil. Ze willen echtheid, authenticiteit. Dan win je het vertrouwen van mensen. En niet met alleen maar "Instagrammable" plaatjes.

Employee advocacy 

Wie vertelt jouw verhaal? Vertel jij vanuit je merk het verhaal, of laat je je medewerkers aan het woord. Dat noemen ze employee advocacy. Je medewerkers betrekken bij het maken en verspreiden van content van je merk. Hiermee kun je je bereik enorm vergroten en heeft het een positieve invloed op de beleving en het vertrouwen van de consument.

Wil je meer weten over consumenten insights of kun je wel wat hulp gebruiken bij je storytelling? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.